Στη Ρόδο πραγματοποιήθηκε το προσυνέδριο Νοτίου Αιγαίου των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ με θέμα «Τουρισμός».
Κεντρικός ομιλητής ήταν ο πρόεδρος των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Πάνος Καμμένος.
Εισηγήτρια ήταν η Τομεάρχης Τουρισμού, βουλευτής Α’ Αθηνών Έλενα Κουντουρά.
Χαιρετισμό απηύθυνε η βουλευτής Δωδεκανήσου Μίκα Ιατρίδη.
Παρούσες ήταν η βουλευτής Κοζάνης Ραχήλ Μακρή
και η πρόεδρος της Νεολαίας των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Μανταλένα Παπαδοπούλου.
Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους η Αντιπεριφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Λίτσα Φτακλάκη, ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Δήμου Ρόδου Μανώλης Καμπουρόπουλος, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου Αντώνης Καμπουράκης, εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης και εκπρόσωποι τουριστικών φορέων.
Η ομιλία του προέδρου των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Πάνου Καμμένου έχει ως εξής:
«Καλημέρα σε όλους,
Εδώ από την πρωτεύουσα της Δωδεκανήσου, από την πατρίδα μου, χαιρετίζουμε οι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ το προτελευταίο προσυνέδριο, πριν φτάσουμε στο τελικό Συνέδριο των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ που θα γίνει στην Αθήνα στα τέλη Απριλίου.
Με μεγάλη χαρά σήμερα καλωσορίζουμε την κ. Αντιπεριφερειάρχη, τους φορείς του νησιού, τους φορείς του τουρισμού, γιατί το προσυνέδριο σήμερα εδώ στη Ρόδο έχει θέμα τον τουρισμό μας, τη βαριά βιομηχανία της Ελλάδος που μαζί με την εμπορική ναυτιλία αποτελούν ουσιαστικά τους δύο μεγάλους πυλώνες που θα μας βοηθήσουν να πάμε στην επόμενη μέρα.
Ο πρωθυπουργός, πριν από λίγες ώρες, έδωσε μία συνέντευξη στον «Ελεύθερο Τύπο» λέγοντας ότι «το πιο πυκνό σκοτάδι είναι λίγο πριν ξημερώσει, αυτό ακριβώς ζει σήμερα η οικονομία». Είναι ακριβώς τα ίδια λόγια που είχε χρησιμοποιήσει το 2010 ο τότε πρόεδρος του ΙΟΒΕ και σημερινός υπουργός Εθνικής Οικονομίας ο κ. Στουρνάρας, λέγοντας ότι ψηφίζοντας το πρώτο μνημόνιο η Ελλάδα θα μπει στις αγορές από το 2012. Βέβαια εκείνο το φως που έβλεπε στην άκρη του τούνελ απεδείχθη ότι ήταν νταλίκα που ερχόταν από το απέναντι ρεύμα και που συγκρούστηκε ουσιαστικά με την ελληνική οικονομία και με την ελληνική κοινωνία.
Πριν από λίγες ώρες, στις 6 το πρωί, είχαμε δυστυχώς την απόφαση του Eurogroup για την ένταξη της Κύπρου σε μνημόνιο, με εμπλοκή του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου. Η Κύπρος οδηγείται στην ίδια πολιτική, δηλαδή στην πολιτική της εσωτερικής υποτίμησης, που οδηγεί στην ύφεση, στην ανεργία, που οδηγεί ουσιαστικά στην κατάρρευση της οικονομίας. Μοχλός για την Κύπρο δεν ήταν τα δημόσια οικονομικά, όπως εδώ που αλλοιώθηκαν από την κυβέρνηση Παπανδρέου και τον κ. Παπακωνσταντίνου. Μοχλός ήταν οι τράπεζες. Οι κυπριακές τράπεζες οδηγήθηκαν σε αυτή την κατάσταση λόγω του ότι στην προσπάθεια που έκαναν να βοηθήσουν την ελληνική οικονομία, ώστε να μπει στον μηχανισμό στήριξης, αγόρασαν ελληνικά ομόλογα, τα οποία «κούρεψε» ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος το 50%, με αποτέλεσμα να συρθεί μία χώρα με υγιή οικονομία, όπως η Κύπρος στο μηχανισμό στήριξης και στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.
Οι Βρυξέλλες συνεχίζουν ακριβώς την ίδια πολιτική, την πολιτική που οδηγεί στην ύφεση, στην οικονομική κατάσταση εκείνη όπου εξαθλιώνονται οι εργαζόμενοι, όπου κλείνουν επιχειρήσεις, όπου μπαίνουν λουκέτα παντού, προκειμένου να προχωρήσουν στη δεύτερη φάση, στη φάση της φεντεραλοποίησης της Ευρώπης, δηλαδή της ομοσπονδοποίησης της Ευρώπης, δηλαδή της κατάργησης του έθνους-κράτους. Σε αυτή την κατάργηση του έθνους-κράτους εμείς οι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ είμαστε αντίθετοι και δεν είμαστε πλέον μόνοι μας.
Ξεκινήσαμε οι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ πρώτοι σε όλη την Ευρώπη να πούμε ένα μεγάλο «όχι» σε αυτή τη νέα τάξη πραγμάτων, την κατάργηση ουσιαστικά της ύπαρξης του έθνους-κράτους και βλέπουμε ότι σήμερα μαζί με τους ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ δυνάμεις από τον Νότο της Ευρώπης παίρνουν την πλειοψηφία, όπως στην Ιταλία πριν από λίγες μέρες, όπου είδαμε ότι ο εκλεκτός της Τρόικας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης που θέλει την επικυριαρχία της κ. Μέρκελ, ο κ. Μόντι οδηγήθηκε στο ποσοστό του 9% και οι Ιταλοί τον έστειλαν πίσω στη Γερμανία.
Είναι πολύ σημαντικό να δούμε ότι σε αυτή την πορεία των τριών ετών, αυτά για τα οποία προειδοποιήσαμε τον ελληνικό λαό - και από αυτήν εδώ την αίθουσα - πριν από τις εκλογές ήταν αυτά τα οποία πράγματι συνέβησαν, για αυτά επιβεβαιωθήκαμε. Η πολιτική αυτή των μνημονίων οδήγησε σε μαρασμό την ελληνική οικονομία, οδήγησε σε βαριά φορολόγηση όλων των Ελληνίδων και όλων των Ελλήνων, οδήγησε στην έλλειψη ρευστότητας.
Αυτή τη στιγμή, όπως το είχαμε περιγράψει, η εθνική μας οικονομία βρίσκεται σε μια δεινή θέση και έχουμε ακολουθήσει μόνο το 50% αυτής της πορείας, όπως λένε οι ίδιοι οι τροικανοί. Αν διαβάσει κανείς την έκθεση Τόμσεν του τελευταίου μνημονίου λέει ότι η εσωτερική υποτίμηση πρέπει αν προχωρήσει και άλλο ακόμα 50%. Αυτό σημαίνει περισσότεροι άνεργοι, σημαίνει περισσότερα λουκέτα, σημαίνει περισσότερες μειώσεις στους μισθούς και τις συντάξεις, σημαίνει ουσιαστικά παράδοση του εθνικού μας πλούτου, σημαίνει παράδοση της δημόσιας γης, σημαίνει κατάσχεση από τις εισπρακτικές εταιρείες, όχι μόνο των τραπεζών, αλλά πλέον και της Εφορίας, της ιδιωτικής περιουσίας.
Υπάρχει λύση; Υπάρχει διέξοδος; Ναι, υπάρχει λύση, υπάρχει ελπίδα και η ελπίδα είναι αυτή την οποία φέρνουν οι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ενώπιον του ελληνικού λαού.
Δεν κάνουμε αντιπολίτευση για την αντιπολίτευση. Ετοιμάσαμε την Εθνική μας Αντιπρόταση πριν από τις εκλογές με ένα κυβερνητικό πρόγραμμα, το οποίο στη διάρκεια των προσυνεδρίων που έχουν ξεκινήσει σε όλη την Ελλάδα το διαμορφώνουμε σε Εθνική Πρόταση. Και βλέπουμε ότι όσο περνάει ο καιρός ακόμα και κόμματα και κινήματα που ανήκουν σε διαφορετικές πολιτικές ιδεολογίες έρχονται και συγκλίνουν προς εμάς.
Επειδή όμως σήμερα το θέμα μας είναι ο τουρισμός και βρισκόμαστε στην καρδιά της Δωδεκάνησου, στη Ρόδο, θα πρέπει να δείξουμε ποια είναι εκείνα τα βήματα, στα οποία μέσα στις επόμενες μέρες, με το που θα καταρρεύσει η συγκυβέρνηση και η πολιτική της κ. Μέρκελ, όταν αναλάβουν οι αντιμνημονιακές δυνάμεις το τιμόνι του τόπου, μπορούμε να προχωρήσουμε.
Σήμερα, στη Ρόδο, σε έναν τόπο που μπορεί να διδάξει τι σημαίνει τουρισμός σε όλη την Ελλάδα και σε όλη την Ευρώπη, θα αναλύσουμε το πρόγραμμα το οποίο έχουμε ετοιμάσει και θα ακούσουμε τους φορείς, τους ξενοδόχους, τους ξενοδοχοϋπαλλήλους, αλλά παράλληλα και εκείνους που εκπροσωπούν τις ειδικές μορφές τουρισμού που μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη, στην επέκταση της τουριστικής περιόδου.
Πώς όμως είναι δυνατόν να μιλάς για τουριστική ανάπτυξη σε ένα μέρος όπου οι φόροι και οι επιβαρύνσεις για την επιχείρηση είναι περίπου τετραπλάσιοι απ’ ότι στις ανταγωνιστικές χώρες, όταν εδώ ένα φυσικό πρόσωπο θα πρέπει να πληρώσει φόρο 41% και απέναντι στα παράλια της Μικράς Ασίας 10%;
Πώς είναι δυνατόν να μιλάς για ανάπτυξη, όταν ο ΦΠΑ που μπαίνει σε όλες τις δραστηριότητες και τις υπηρεσίες είναι περίπου πενταπλάσιο σε σύγκριση με τις ανταγωνιστικές χώρες;
Μπορείς λοιπόν να μιλάς για ανάπτυξη και ιδίως στον τομέα του τουρισμού, μόνο αν κάνεις το πρώτο βήμα, το οποίο και προτείνουμε, τη μείωση της φορολογίας σε όλα τα επίπεδα και για τις επιχειρήσεις και για τα φυσικά πρόσωπα και τη δημιουργία ουσιαστικά ελευθέρων ζωνών. Θα σας θυμίσω τι γινόταν στη Ρόδο την εποχή που έρχονταν από όλη την Ελλάδα για να αγοράσουν ομπρέλες, όταν υπήρχε δηλαδή ένα μικρό τελωνειακό και φορολογικό προνόμιο. Σκεφτείτε τι θα γίνει λοιπόν εάν γίνει αποδεκτή η πρότασή μας, πέσει η φορολογία στο 8% σε όλη την παραμεθόριο και παράλληλα υποχωρήσει στο 5% ο ΦΠΑ, ώστε να γίνει πάλι η Ελλάδα και η ελληνική παραμεθόριος η πύλη εισόδου των αγορών και όχι η πύλη εξόδου και αποστολής των τουριστών στην απέναντι πλευρά.
Η Ρόδος είναι και ένα παράδειγμα σε σχέση με τις ειδικές μορφές τουρισμού που μπορούμε να αναπτύξουμε. Η τουριστική περίοδος είναι πάρα πολύ μικρή για να μπορέσει να επιβιώσει ο τουρισμός αυτή τη στιγμή. Έχουμε, μόνο στην περιοχή της Δωδεκανήσου, με ηλιοφάνεια περίπου 350 μέρες το χρόνο, τουρισμό τεσσάρων μηνών. Είναι θλιβερό το φαινόμενο να προχωρά κανείς και να βλέπει την άνοιξη ή το φθινόπωρο κλειστά ξενοδοχεία, τους ξενοδοχοϋπαλλήλους άνεργους και μάλιστα να έρχεται και η κυβέρνηση και να τους λέει ότι θα τους κόψει και το επίδομα ανεργίας που παίρνουν και το οποίο πληρώνουν οι ίδιοι αλλά και οι ξενοδόχοι. Να βλέπει κανείς ότι αντί να δίνονται κίνητρα στις επιχειρήσεις για να προσλαμβάνουν Έλληνες, σε μια χώρα με 1.800.000 ανέργους, κάποιοι να στήνουν «μαϊμού» δήθεν σχολές τουριστικών επαγγελμάτων στην Πολωνία ή στην Τσεχία ή στη Ρωσία, προκειμένου να φέρουν δουλεμπορικά, εργαζόμενους των 200 ευρώ, οι οποίοι ρίχνουν την ποιότητα του τουρισμού. Γιατί η ποιότητα του τουρισμού στηρίζεται στις υπηρεσίες που παρέχουν οι ¨Έλληνες εργαζόμενοι, οι Έλληνες ξενοδόχοι.
Σε ένα τόπο, όπου μπορούμε, μόνο και μόνο εάν το γυρίσουμε αυτό το νησί, να δούμε τι δραστηριότητες μπορούν να υπάρξουν. Χάρηκα ιδιαίτερα που μίλησα χθες με τους επιχειρηματίες που πήραν το αεροδρόμιο των Μαριτσών.
Και αυτό γιατί μπορεί κανείς να το βλέπει ως μια ιδιωτικοποίηση, αν θέλετε, η οποία δεν θα προσφέρει στον τόπο. Σκεφτείτε να δείτε τι συμβαίνει στις ΗΠΑ. Η Φλόριντα, μια πολιτεία των ΗΠΑ, με καιρικές συνθήκες αντίστοιχες με την Ελλάδα, συντηρείται επί περίπου οκτώ μήνες το χρόνο από τον περίφημο αεροπορικό τουρισμό, δηλαδή, σχολές αεροπορίας για ελαφρά αεροσκάφη, για ελικόπτερα, για αεροπλάνα υπάρχουν στη Φλόριντα και έρχονται μαθητές από όλες τις ΗΠΑ, αλλά και από την Ευρώπη, προκειμένου να σπουδάσουν στις αεροπορικές ακαδημίες. Ως αποτέλεσμα, δημιουργείται μια τουριστική κίνηση για έξι μήνες που δεν αποτελούν την high-season στην περιοχή της Φλόριντα και συντηρείται μια ολόκληρη πολιτεία.
Γιατί λοιπόν εδώ κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου να μην μετατραπεί το αεροδρόμιο των Μαριτσών σε ένα κέντρο αεροπορικής εκπαίδευσης με ιδανικές συνθήκες πτήσης, όπου θα μπορούν να έρχονται και να εκπαιδεύονται πιλότοι από όλη την Ευρώπη.
Είναι οι ιδανικότερες συνθήκες που υπάρχουν σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Να λοιπόν μια μορφή τουρισμού, την οποία ούτε την είχαμε σκεφθεί μέχρι χθες, αλλά μπορεί να αποτελέσει ένα μεγάλο κίνητρο προσέλκυσης τουριστών σε μη τουριστικές περιόδους.
Δεύτερον, ο καταδυτικός τουρισμός. Έχουμε το διεθνές περιβάλλον, το οποίο αυτή τη στιγμή αναπτύσσεται ιδιαίτερα στη Μεσόγειο, το οποίο ουσιαστικά τα τρία εκατ. τουρίστες που έρχονται για τον καταδυτικό τουρισμό στην ευρύτερη περιοχή, τους στέλνει σε εμάς, αρκεί εμείς να τους καλωσορίσουμε.
Χωρίς όμως μέχρι τώρα να έχει γίνει καμία υποδομή, με εξαίρεση το νομοσχέδιο του 2005 που περάσαμε τότε, με πρωτοβουλία βουλευτών από όλες τις πλευρές και είχα την τύχη να το εισηγηθώ.
Ο καταδυτικός τουρισμός που αναπτυσσόταν μέχρι τώρα στην Αίγυπτο, ολόκληρες περιοχές στην Ερυθρά Θάλασσα συντηρούνταν από τον καταδυτικό τουρισμό και συντηρούν την περιοχή της Ερυθράς θάλασσας όπως επίσης και την Ιορδανία. Αυτές οι περιοχές πλέον έχουν χτυπηθεί από τα τρομοκρατικά χτυπήματα από την πολιτική αστάθεια που υπάρχει σε εκείνες τις περιοχές. Από τρομοκρατικά χτυπήματα που είχαν και νεκρούς πρόσφατα στην Αίγυπτο, με αποτέλεσμα αυτός όλος ο κόσμος να κατευθυνθεί εκτός τουριστικής περιόδου στα Δωδεκάνησα.
Γιατί λοιπόν να μην αναπτύξουμε από την Κάλυμνο, που είναι ουσιαστικά το νησί «μητέρα» των καταδύσεων σε όλο τον κόσμο και σε όλη την περιοχή της Δωδεκανήσου, μεγάλα υποθαλάσσια καταδυτικά πάρκα που θα μπορέσουν να αυξήσουν την τουριστική περίοδο πέραν του Σεπτεμβρίου, Οκτωβρίου, Νοεμβρίου, με συνθήκες θερμοκρασίας θάλασσας 17, 18 βαθμών Κελσίου, που δεν υπάρχουν πουθενά αλλού στη Μεσόγειο, εκτός από την Ελλάδα.
Τον Φεβρουάριο, τον Μάρτιο και τον Απρίλιο με ειδικές τιμές που θα δίνονται από τα ξενοδοχεία με τη δημιουργία ουσιαστικά των υποδομών εκείνων που απαιτούνται για να μπορέσει να αυξηθεί η τουριστική περίοδος και να έχουμε μια ανάπτυξη αυτής της ειδικής μορφής τουρισμού.
Ειδικές μορφές τουρισμού, που βλέπουμε στα Δωδεκάνησα να έχουν μείνει στο πλάι, είναι ο ιαματικός τουρισμός, όπου και αν γυρίσει κανείς να δει, από το μικρό μέχρι το μεγαλύτερο νησί. Από το νησί καταγωγής μου, τη Νίσυρο, όπου τα περίφημα λουτρά αποτελούσαν πύλη εισόδου και τα πλοία, όπως θυμούνται οι παλαιότεροι, έδεναν μπροστά από τα λουτρά, έχουν εγκαταλειφθεί. Γιατί κάποιοι επιμένουν με τη γραφειοκρατία να τα κρατούν κλειστά. Το ίδιο συνέβη στην Κω, το ίδιο συνέβη στη Ρόδο, το ίδιο συμβαίνει σε όλα τα νησιά της Δωδεκανήσου. Ιαματικός τουρισμός, ο οποίος μπορεί να αναπτυχθεί άμεσα και βεβαίως και αυτός να επεκτείνει την τουριστική περίοδο.
Έχουμε τον θρησκευτικό τουρισμό και εδώ θέλω να σταθώ ιδιαίτερα. Τα προσκυνήματα του Αιγαίου, τα προσκυνήματα της Δωδεκανήσου, τα προσκυνήματα της Ελλάδος είναι τέτοια τα οποία με ένα σωστό συνδυασμό ακτοπλοϊκής σύνδεσης, ξενοδοχειακής υποδομής, μπορούν να φέρουν ορθόδοξους λαούς σε περιόδους, όπως τα Χριστούγεννα, το Πάσχα ή μεγάλες εορτές και να επισκεφθούν τα προσκυνήματα.
Από τα μεγάλα προσκυνήματα, την Παναγιά την Τσαμπίκα, από τον Πανορμίτη στη Σύμη, στην Πάτμο, αλλά και τα μικρότερα προσκυνήματα στην Παναγιά του Χάρου στους Λειψούς μπορούμε να δημιουργήσουμε εκείνες τις συνθήκες όπου θα μπορούν να έρχονται ορθόδοξοι τουρίστες εκτός τουριστικής περιόδου, με ειδικά κίνητρα που θα δοθούν.
Ποια είναι τα κίνητρα; Είναι πολύ απλά, είναι η χορήγηση της ηλεκτρονικής βίζας. Ένας Ρώσος για να πάρει αυτή τη στιγμή βίζα και να έρθει να επισκεφθεί τον τόπο μας θέλει να περάσει μια ολόκληρη ταλαιπωρία μέσα από το ελληνικό προξενείο στη Μόσχα, ή από την πρεσβεία. Η ηλεκτρονική βίζα προβλέπεται ακόμη και από τη συνθήκη Σένγκεν και θα μπορούσε να είναι ένα μέτρο που δεν στοιχίζει τίποτε, αλλά θα δώσει τη δυνατότητα εισόδου τουριστών για τον προσκυνηματικό και τον θρησκευτικό τουρισμό.
Το ίδιο συμβαίνει και με τον ορειβατικό τουρισμό. Είδαμε ότι με μια πρωτοβουλία μιας Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης και με τη στήριξη του δήμου της Καλύμνου δημιουργήθηκε ένα από τα ωραιότερα και πιο σημαντικά κέντρα του ορειβατικού τουρισμού.
Αυτές οι μορφές τουρισμού, οι οποίες μπορούν να αναπτυχθούν, απαιτούν λίγα πράγματα. Απαιτούν πρώτα από όλα, το να σταματήσει το κράτος να αποτελεί εμπόδιο σε κάθε επένδυση που γίνεται. Απαιτούν να γίνουν όλες εκείνες οι μελέτες που θα βοηθήσουν να δημιουργούνται τέτοιου είδους υποδομές, που θα βοηθήσουν όμως και την υπόλοιπη περιοχή.
Χθες είχαμε μια μεγάλη συζήτηση με τους τοπικούς φορείς και θέλω να ακούσουμε και εδώ τις απόψεις για τη δημιουργία του περίφημου Γκολφ του Αφάντου. Μακάρι να γίνει. Να γίνει όμως με εγκαταστάσεις τέτοιες που δεν θα είναι all inclusive γιατί αυτός είναι ο εχθρός μας, με ένα βραχιολάκι θα κλείνονται σε ένα ξενοδοχείο οι τουρίστες, αλλά θα μπορούν ερχόμενοι εδώ πηγαίνουν στο Γκολφ, να εργάζονται Έλληνες εργαζόμενοι και παράλληλα να συντηρείται όλη γύρω οικονομία. Η οικονομία δηλαδή των γύρω περιοχών, των νησιών, των χωριών της Ρόδου.
Απαιτείται βέβαια, οι υποδομές αυτές να προχωρήσουν και να γίνουν με διαδικασίες διαφανείς. Διότι μέχρι τώρα δυστυχώς όλες οι διαδικασίες που ακολουθήθηκαν ήταν διαδικασίες που ουσιαστικά ωφέλησαν κάποιους, επιτρέψτε μου να το πω, «κολλητούς» των κυβερνήσεων.
Δεν μπορεί η μαρίνα της Ρόδου, στην οποία έχουν πέσει τόσα χρήματα, να έχει εγκαταλειφθεί και να συζητάμε αν το ΤΑΙΠΕΔ θα την πουλήσει σε Τούρκους επιχειρηματίες.
Η μαρίνα της Ρόδου, όπως και οι μαρίνες σε κάθε νησί, θα πρέπει να ενισχυθούν από τις ίδιες τις ελληνικές επιχειρήσεις, να δημιουργηθούν εκείνες οι υποδομές που θα βοηθήσουν και στην περίπτωση του yachting και όσον αφορά τα μηχανοκίνητα, αλλά και τα ιστιοπλοϊκά, που πλέον τα έχουμε στείλει όλα στην απέναντι πλευρά, στην Τουρκία.
Είναι πλέον αδύνατον να αναπτυχθεί ο τουρισμός αυτός και σε σχέση με τη φορολογία που έχει μπει στα καύσιμα. Το να πληρώσει αυτή τη στιγμή πετρέλαιο 1.70 το λίτρο, ένας κάτοχος μηχανοκινήτου σκάφους, ο οποίος θα περάσει απέναντι στα παράλια της Μικράς Ασίας και θα πληρώσει 1.10 το λίτρο το πετρέλαιο, αντιλαμβάνεστε ότι είναι απαγορευτικό.
Τα βαριά χαράτσια, τα οποία επιβάλλονται σε μια θαλασσινή χώρα, οδηγούν ουσιαστικά στο να ξεχειμωνιάζουν στα απέναντι παράλια, όπως αντίστοιχα για το Ιόνιο στην Ιταλία, δεκάδες χιλιάδες σκάφη, τα οποία θα μπορούσαν να βρίσκονται εδώ. Τον χειμώνα να γίνονταν όλες οι εργασίες ναυπήγησης και συντήρησης και να δοθούν θέσεις εργασίας σε όλους τους τεχνικούς και όσον αφορά τα καρνάγια και όσον αφορά τους ηλεκτρολόγους, μηχανικούς κλπ.
Χαμηλές λοιπόν φορολογίες είναι το κίνητρο που μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη του τουρισμού. Οι συγκοινωνίες είναι ένα θέμα το οποίο θα απασχολήσει και απασχολεί και τώρα την επικοινωνία των νησιών. Έκανα το πρώτο βήμα. Είχα την τύχη όταν ήμουν υφυπουργός Ναυτιλίας ,Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής να κάνουμε το βήμα και να επιδοτήσουμε τα ταχύπλοα για τη διασύνδεση της Δωδεκανήσου.
Και αυτή τη στιγμή αντιμετωπίστηκαν προβλήματα που είχαμε στο παρελθόν, όπου θυμάστε τι γίνονταν με το Αγαθονήσι, με τους Λειψούς, με την Πάτμο, με τη Λέρο, την Κάλυμνο, με την Τήλο, τη Χάλκη το Καστελόριζο, όπου δεν υπήρχε ουσιαστικά επικοινωνία με τα συμβατικά καράβια.
Αυτά τα πλοία, τα οποία διασύνδεσαν τα Δωδεκάνησα, θα πρέπει να επεκταθούν και σε ότι αφορά τα υπόλοιπα, όπως είναι το Βόρειο Αιγαίο, η Σάμος, η Χίος η Μυτιλήνη, αλλά και ανατολικά, να διασυνδεθούν δηλαδή οι νησιωτικές περιοχές της Δωδεκανήσου με τις Κυκλάδες.
Είναι παράλογο αυτό που σήμερα συμβαίνει, να έχει ενοποιηθεί μια περιφέρεια, τα Δωδεκάνησα με τις Κυκλάδες και η κα Περιφερειάρχης για να έρθει από το Περιφερειακό Συμβούλιο από τη Σύρο να πρέπει να πάει στον Πειραιά και εν συνεχεία να πετάξει στη Ρόδο.
Δεν γίνεται διασύνδεση των περιφερειών όταν δεν υπάρχει συγκοινωνία. Και η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία πρέπει να επιδοτείται. Δεν είναι δυνατόν να μιλάμε για 100 εκατ. ευρώ που είναι οι επιδοτήσεις της ακτοπλοΐας όλο το χρόνο, την ίδια στιγμή που για τα τρένα ή τα λεωφορεία το ελληνικό δημόσιο δίνει 2 δις ευρώ.
Το κράτος οφείλει για να βοηθήσει την τουριστική ανάπτυξη, να συμβάλλει στο να διατηρηθούν και οι δημόσιες υπηρεσίες στις περιοχές. Συναντήθηκα με τους ξενοδοχοϋπαλλήλους, οι οποίοι με ενημέρωσαν ότι στην Επιθεώρηση Εργασίας, στο νομό Δωδεκανήσου, υπάρχει ένας μόνο υπάλληλος, ο οποίος θα πρέπει να ελέγξει το σύνολο των μονάδων κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.
Μαθαίνω από τη βουλευτή μας τη Μίκα Ιατρίδη ότι φεύγει η διεύθυνση του ΕΟΤ από την Ρόδο, αν είναι ποτέ δυνατόν! Στο κέντρο του τουρισμού να διώχνουμε τον ΕΟΤ. Έχω στα χέρια μου την έκθεση επιθεώρησης και ελέγχου στον ΕΟΤ, η οποία έγινε στις 24 Δεκεμβρίου του 2010, από την προϊσταμένη επιθεωρήτρια κα Μαργαρίτα Θωμαΐδου και την επιθεωρήτρια Ιωάννα Φουντά.
Ξέρετε πόσο στοιχίζει η διατήρηση του γραφείου τουρισμού στη Ρόδο; Στοιχίζει στο 20% από όσο πλήρωσε ο ΕΟΤ το 2008 και το 2009, για μπαλάκια anti stress με το λογότυπο του. Αυτή είναι η αλήθεια.
Λήστεψαν μέσω του ΕΟΤ όλα τα κονδύλια για την προβολή του ελληνικού τουρισμού. Από τα 64 εκατ. ευρώ που είχε για την προβολή του τουρισμού σε όλο τον κόσμο, τα 26 εκατ. ευρώ δόθηκαν στην Ελλάδα. Έβαζαν ταμπέλες διαφήμισης του ελληνικού τουρισμού έξω από το ελληνικό αεροδρόμιο. Τι να το κάνεις; Πλήρωσαν 50.000 ευρώ για μια ταμπέλα, η οποία ήταν κατά τη διάρκεια της αναχωρήσεως από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» προς το εξωτερικό. Και έβαλαν διαφημιστικά σποτ τον Ιούνιο και τον Ιούλιο στη Γαλλία για να διαφημίσουν τον ελληνικό τουρισμό, όταν όλες οι κρατήσεις γίνονται από τα Χριστούγεννα, το φθινόπωρο, το πολύ μέχρι τον Φεβρουάριο-Μάρτιο.
Εδώ βλέπουμε, λοιπόν, ότι κονδύλια για την ενίσχυση του τουρισμού υπήρχαν, απλώς η ληστεία που έγινε σε όλο τον δημόσιο τομέα, έγινε κατά μεγάλο ποσοστό και στην περίπτωση του τουρισμού, για αυτό τον λόγο, όπως βλέπετε υπάρχουν δύο δικογραφίες, οι οποίες οδηγούν σε κακουργήματα τους υπεύθυνους χειριστές και κάποια στιγμή και σε αυτόν τον τομέα θα πρέπει κάποιοι να πληρώσουν για την δυσφήμιση που έγινε σε βάρος της χώρας.
Δεν θα ήθελα εδώ, από τη Ρόδο, να αναφερθώ ιδιαιτέρως σε θέματα της κεντρικής πολιτικής, διότι θεωρώ ότι ο τουρισμός είναι μία εθνική υπόθεση. Ο τουρισμός γίνεται υπόθεση που δεν θα πρέπει να μπαίνει σε πολιτική αντιπαράθεση. Ο τουρισμός αφορά το σύνολο του ελληνικού λαού και θα πρέπει να βρούμε εκείνες τις συνισταμένες όπου μπορούμε να συνεργαστούμε. Ο τουρισμός αφορά το μέλλον των παιδιών μας, ο τουρισμός είναι αυτός που θα σηκώσει πάλι την πατρίδα μας και ο τουρισμός είναι αυτές οι αρχές του «Ξένιου Δία», που οι Έλληνες γνωρίζουν πολύ καλά.
Κυρίες και Κύριοι, φίλες και φίλοι η Ελλάδα πράγματι αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε μια τραγική οικονομική κατάσταση. Το χειρότερο από όλα είναι όμως ότι βρίσκεται σε μια ανθρωπιστική κρίση, η οποία μπορεί πολύ εύκολα να οδηγήσει σε εθνική καταστροφή. Εμείς οι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ καλούμε το σύνολο του ελληνικού λαού να έρθει κοντά μας, προκειμένου να φύγουμε από αυτή τη μέγγενη της ξένης κατοχής. Και καλούμε όλες και όλους να συμμετέχετε στις δημοκρατικές διαδικασίες που έχουμε ξεκινήσει γιατί αυτό που θέλουμε είναι να χτίσουμε ένα κίνημα του αύριο που δεν έχει δεσμεύσεις, που δεν έχει σπόνσορες, που δεν έχει χρηματοδότες, αλλά το μόνο που έχει είναι την ελληνική ψυχή, που σε αυτήν οφείλουμε και σε αυτήν απολογούμαστε.
Πριν από λίγη ώρα διάβασα σε μια πρωινή εφημερίδα για τις δανειοδοτήσεις των κομμάτων, 272 εκατομμύρια ευρώ δάνεια, πέραν της επιχορήγησης που έπαιρναν από το ελληνικό δημόσιο. Εγώ θα σας πω ότι εμείς μπορεί να «βγάλαμε» τις εκλογές χωρίς να πάρουμε ούτε ένα ευρώ επιδότηση από την επιδότηση του 2012. Σας λέω λοιπόν ότι δεν έχουμε ούτε γραφεία, τώρα θα ξεκινήσουμε με την επιδότηση του 2013, από τα πρώτα χρήματα που θα πάρουμε, να κάνουμε γραφεία. Όμως το πολιτικό χρήμα, το οποίο κυκλοφόρησε και στο οποίο στηρίχθηκαν ουσιαστικά τα κόμματα του χθες, ήταν αυτό που έφερε τη διαφθορά, ήταν αυτό που οδήγησε στο να είναι αυτή τη στιγμή υπόδουλοι οι Έλληνες κυβερνήτες από τις σακούλες της Siemens, από τις σακούλες των υποβρυχίων, από τις μίζες με τις οποίες τους κρατούν οι διάφορες πολεμικές εταιρείες.
Υπάρχει ελπίδα και την ελπίδα θα τη χτίσουμε όλοι μαζί, απομονώνοντας τα ακραία στοιχεία. Δεν μπορεί στη πατρίδα της Δημοκρατίας να έχουμε νεοναζιστικά σχήματα, δεν μπορεί να έχουμε κόμματα, τα οποία τιμούν τον Αδόλφο Χίτλερ, ο οποίος κατέσφαξε τους πατεράδες μας και τους παππούδες μας. Δεν είναι δυνατόν σε αυτόν εδώ τον τόπο κάποιοι να συνεχίζουν να απειλούν με εθνικό διχασμό. Οι απειλές έπιασαν στις εκλογές του Μαΐου και του Ιουνίου. Απείλησαν τους συνταξιούχους και τους εργαζόμενους ότι αν δεν ψηφίσουν Νέα Δημοκρατία και ΠΑΣΟΚ δεν θα παίρναμε τη δόση και δεν θα είχαμε μισθούς και συντάξεις. Ψήφισαν λοιπόν Νέα Δημοκρατία και ΠΑΣΟΚ στις εκλογές του Ιουνίου και η δόση δεν δόθηκε ούτε τον Ιούλιο, ούτε τον Αύγουστο, ούτε τον Σεπτέμβριο, ούτε τον Οκτώβριο, ούτε τον Νοέμβριο και οι μισθοί και οι συντάξεις πληρώνονταν, γιατί ουσιαστικά το ελληνικό κράτος κινείται από τα χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων.
Θα πρέπει να καταλάβουν οι τοκογλύφοι και τα ντόπια όργανά τους ότι αυτός εδώ ο τόπος δεν σηκώνει κατακτητές, αυτός εδώ ο τόπος δεν σηκώνει επιτρόπους, αυτός εδώ ο τόπος δεν σηκώνει πολιτικές υποταγής.
Καταγγελία των δανειακών συμβάσεων, άμεση καταγγελία των μνημονίων, εθνική πολιτική, βίαια μείωση των φόρων, αναπτυξιακή πολιτική, όχι στους συνεταίρους, όχι στο να δώσουμε τον ΟΠΑΠ στον «κολλητό» μας με 500 εκατ. ευρώ, όσα ήταν τα κέρδη του 2012 για να μας στηρίξουν στις εκλογές. Ναι στις αποκρατικοποιήσεις, αλλά όχι στο ξεπούλημα, ναι στις αποκρατικοποιήσεις, αλλά με δέσμευση ότι εκεί που θα γίνουν οι αποκρατικοποιήσεις θα υπάρχουν επενδύσεις. Όχι να πουλάμε την Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης χωρίς τη δέσμευση ότι θα λειτουργήσει, όχι να δίνουμε στους εμίρηδες, που πίσω από αυτούς πολλές φορές κρύβονται κάποιοι κακομοίρηδες, ολόκληρες παραλιακές εκτάσεις χωρίς να υπάρχει κανένας συντελεστής δόμησης, χωρίς να υπάρχει ο όρος του συντάγματος για τον αιγιαλό και την παραλία και σε έναν μικρό ξενοδόχο, ο οποίος θέλει να κάνει μια επένδυση αυτή τη στιγμή στα Δωδεκάνησα για μια άδεια, να του «βγάζουν το λάδι» επί χρόνια ολόκληρα.
Θα πρέπει να υπάρχουν αντικειμενικές συνθήκες αντιμετώπισης των επενδυτών αλλά και των Ελλήνων πολιτών. Δεν πάμε την χώρα αυτή να την ξεπουλήσουμε, πάμε να την ξαναχτίσουμε και να κάνουμε εκείνους που μέχρι σήμερα την διέλυσαν να πληρώσουν ακριβά. Υπάρχει ελπίδα, υπάρχει δρόμος, τον χτίζουμε όλοι μαζί και το βήμα τώρα σε εσάς προκειμένου να ακούσουμε τις προτάσεις σας για την δημιουργία της Εθνικής μας Αντιπρότασης.
Ευχαριστώ πολύ.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου