Τον καλύτερο σύμμαχο έχουν βρει στο πρόσωπο του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, Έλληνες εφοπλιστές όπως ο Παναγιώτης Λασκαρίδης, ο οποίος έσπευσε να πάρει κομμάτι από την πίτα των επιδοτήσεων, εν μέσω σφοδρών ανταγωνισμών, στις πλάτες των κατοίκων των νησιών του Βορείου Αιγαίου.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης φροντίζει γενικά για τα συμφέροντα των εφοπλιστών, όταν καταργεί τον υποχρεωτικό χαρακτήρα της έκτακτης εισφοράς, αλλά και ειδικά, όταν πρόκειται για ανθρώπους οι οποίοι φέρονται να ελέγχουν το πολιτικο-οικονομικό σύστημα, μέσα από πολυσχιδείς επιχειρηματικές δραστηριότητες.
Στην προκειμένη περίπτωση, ωφελημένος από την απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας να κηρύξει έκπτωτη τη Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (ΝΕΛ) από τις γραμμές Βορείου Αιγαίου βγήκε ο μεγαλομέτοχος της Hellenic Seaways, Παναγιώτης Λασκαρίδης.
Το πρόβλημα της σύνδεσης της Σάμου, της Χίου, της Μυτιλήνης, της Ικαρίας και των Φούρνων με την ηπειρωτική Ελλάδα είναι χρόνιο, καθώς ειδικά τους χειμερινούς μήνες οι κάτοικοι ταλαιπωρούνται με αραιά δρομολόγια, παλαιά πλοία, πολύωρα ταξίδια και ακριβά εισιτήρια. Ο κ. Βαρβιτσιώτης με αφορμή την πλημμελή εκτέλεση και αδικαιολόγητη άρνηση δρομολογίων από τη ΝΕΛ στις ακτοπλοϊκές γραμμές Βαθύ Σάμου - Χίος - Μυτιλήνη - Λήμνος - Καβάλα και επιστροφή, ενίσχυσε με κρατικό χρήμα και απευθείας ανάθεση τη Hellenic Seaways. Η παρέμβαση του υπουργού δεν έγινε για να διασφαλίσει το συμφέρον ναυτεργατών και νησιωτών, αλλά για να ξαναμοιραστεί η πίτα των επιδοτήσεων των άγονων γραμμών, αφού η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος που εξέδωσε αφορούσε σε δύο αντί τριών δρομολογίων και με το ποσό επιδότησης να είναι τρεις φορές πάνω από αυτό που ίσχυε μέχρι πρότινος, έως και 93.825 ευρώ ανά δρομολόγιο.
Η πρόσφατη γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών που ξαναβάζει στο παιχνίδι τη ΝΕΛ, καθώς τάχθηκε υπέρ του αιτήματός της για ελεύθερη δρομολόγηση του πλοίου «Μυτιλήνη», φέρνει τώρα τον κ. Βαρβιτσιώτη στη θέση να πρέπει να πάρει οριστική απόφαση εντός των ημερών για το θέμα. Ο ίδιος πάντως φέρεται να έχει προεξοφλήσει ότι η απόφαση θα ευνοεί ξανά τη Hellenic Seaways, τουλάχιστον μέχρι να προκηρυχθεί μειοδοτικός διαγωνισμός ή σύναψη σύμβασης αποκλειστικής εξυπηρέτησης ή ξεκινήσουν δρομολόγια με τακτική δρομολόγηση.
Έτσι, ο κ. Λασκαρίδης καθίσταται και φοροαπαλλαγμένος και επιδοτούμενος από το ελληνικό κράτος. Θερμός υποστηρικτής της φορολογικής ασυλίας των εφοπλιστών, πολλοί είναι αυτοί που θυμούνται ότι καταλόγιζε εξυπηρέτηση «ξένων συμφερόντων» και «γκεμπελική τακτική» σε δημοσιεύματα μέσων ενημέρωσης, που στηλίτευαν τις προκλητικές φοροαπαλλαγές του εφοπλιστικού κλάδου. «Μεγάλοι δημοσιογραφικοί οργανισμοί γερμανικοί, αγγλικοί καθώς και μεγάλες αμερικανικές οικονομικές εφημερίδες ακολουθούν την εξής, ας το πούμε γκεμπελική, τακτική. Στην Ελλάδα πολλοί δεν πληρώνουν φόρους. Όποιος δεν πληρώνει φόρο είναι φοροφυγάς. Όποιος είναι φοροφυγάς είναι απατεώνας. Οι εφοπλιστές δεν πληρώνουν φόρο, κατά συνέπεια οι εφοπλιστές είναι απατεώνες» είχε δηλώσει χαρακτηριστικά σε εκδήλωση για τα ναυτικά βραβεία «Ευκράντη» το 2013.
Βέβαια, ο άνθρωπος που προέτρεπε τους πάντες να «προστατεύσουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία» έχει το Αμβούργο και άλλα ναυτιλιακά κέντρα του εξωτερικού για έδρες των περισσοτέρων από τις επιχειρήσεις του, την πλειοψηφία –αν όχι όλα- των πλοίων-ψυγείων του φέρεται να έχει χτίσει σε ναυπηγεία της Ασίας και όχι στα ελληνικά, ενώ του καταλογίζεται, επίσης, ότι στο εθνικό νηολόγιο ελάχιστα είναι τα εγγεγραμμένα καράβια ιδιοκτησίας του.
Μαζί με τον αδελφό του, Θανάση Λασκαρίδη, φέρεται να διατηρεί παραδοσιακά καλές σχέσεις με πολιτικά πρόσωπα σε κάθε κυβέρνηση, γεγονός που έχει προκαλέσει κατηγορίες από άλλους παράγοντες της αγοράς για «προνομιακή μεταχείριση» σε πολλές περιπτώσεις.
Άλλωστε πολλά έχουν γραφτεί για ραντεβού με υπουργούς στον «αέρα» ή για τις σχέσεις των αδελφών με πρόσωπα που έχουν συνδεθεί με τεράστια σκάνδαλα, όπως αυτό της Siemens.
Θυμηθείτε όσα είχε γράψει το Newsbomb.gr για τον Παναγιώτη Λασκαρίδη και την προκλητική στάση του από τον Μάιο του 2013...
newsbomb.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου