Στον Απρίλιο του 2014 παρέπεμψε, εξάλλου, ο αξιωματούχος της Ευρωπαϊκής Ενωσης ενδεχόμενη απόφαση της ευρωζώνης για νέα μείωση του ελληνικού δημόσιου χρέους ώστε να καταστεί βιώσιμο. Το θέμα της βιωσιμότητας του χρέους θα αρχίσει να συζητείται και αυτό τον Σεπτέμβριο, αλλά οι όποιες αποφάσεις θα χρειαστεί να περιμένουν έως τον ερχόμενο Απρίλιο προκειμένου να επιβεβαιωθεί η ύπαρξη πρωτογενούς πλεονάσματος στον προϋπολογισμό του 2013. Κάτι που αποτελεί προϋπόθεση για μια τέτοια «διευθέτηση» του χρέους, όπως ο ίδιος αξιωματούχος την ονόμασε.
Σημειώνεται ότι πρόσφατα και ο πρόεδρος του Eurogroup Γερούν Ντεϊσελμπλούμ έχει τοποθετήσει την απόφαση για μια νέα ελάφρυνση του χρέους τον Απρίλιο, ενώ ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας την παρέπεμψε για αργότερα, προς τα τέλη του 2014. Σε κάθε περίπτωση, δεν διευκρινίζεται ποια μορφή θα πάρει η ελάφρυνση, με πιθανότερο σενάριο τη μείωση των επιτοκίων δανεισμού και την επιμήκυνση της διάρκειας των ομολόγων.
Νωρίτερα, τον Σεπτέμβριο και συγκεκριμένα κατά την επίσκεψη της τρόικας στην Αθήνα για την επόμενη επιθεώρηση θα τεθεί και η άλλη μεγάλη εκκρεμότητα, το θέμα της κάλυψης του χρηματοδοτικού κενού του 2014, που - σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Κομισιόν - ανέρχεται σε 3,8 δισ. ευρώ.
Το κενό αυτό, όπως ο ίδιος αξιωματούχος από τις Βρυξέλλες αναγνώρισε χθες, προέκυψε επειδή οι κεντρικές τράπεζες της ευρωζώνης δεν δέχονται τελικά να επιμηκύνουν τη διάρκεια ομολόγων του ελληνικού Δημοσίου που κατέχουν. Στους αρχικούς υπολογισμούς που είχαν γίνει τον περασμένο Νοέμβριο, είχε εκτιμηθεί ότι τα ομόλογα αυτά θα ανανεώνονταν και επομένως δεν θα υπήρχε θέμα κενού. Κατόπιν της άρνησης των κεντρικών τραπεζών, οι εναλλακτικές λύσεις που απομένουν για την κάλυψη του κενού, σύμφωνα με τον ευρωπαίο αξιωματούχο, είναι οι εξής δύο: 1. Να δοθεί νέο δάνειο στην Ελλάδα από την ευρωζώνη. 2. Να προσφύγει η Ελλάδα στις αγορές.
οι στοχοι. Στο τέλος Σεπτεμβρίου ο αριθμός των υπαλλήλων που θα έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα πρέπει να φτάσει σε 12.500 από 4.200 στο τέλος Ιουνίου, ενώ στο τέλος του χρόνου θα φτάσουν τους 25.000, είπε ο ίδιος αξιωματούχος περιγράφοντας τα συμφωνηθέντα της τρόικας με την κυβέρνηση, τα οποία θα περιέχονται και στην έκθεση της Κομισιόν που θα δημοσιοποιηθεί τη Δευτέρα. Από αυτούς οι 4.000 θα πρέπει να απολυθούν εντός του 2013.
Για τις αποκρατικοποιήσεις είπε ότι η υστέρηση που θα υπάρξει φέτος θα καλυφθεί το 2014, με κύρια οχήματα την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ, την επιτάχυνση της ιδιωτικοποίησης των λιμανιών, των αεροδρομίων και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και με την τιτλοποίηση των ακινήτων. Μάλιστα σημείωσε ότι για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπάρχει ενδιαφέρον από Ρωσία, Κίνα και αλλού και υποστήριξε ότι εφόσον η οικονομική κατάσταση βελτιωθεί και αλλάξει το κλίμα σε σχέση με την Ελλάδα, το ενδιαφέρον των επενδυτών θα αναζωπυρωθεί. Για τη ΔΕΠΑ, ο διαγωνισμός θα επαναπροκηρυχθεί το φθινόπωρο.
tanea.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου