Παρασκευή 9 Αυγούστου 2013

Ελληνικό κράτος 2013: αναλγησία, βλακεία, ή διαστροφή;

Το ελληνικό κράτος μέχρι στιγμής έχει δείξει τον κοινωνικά ανάλγητο, απάνθρωπο και βίαιο χαρακτήρα του. Τα απίστευτης σκληρότητας μέτρα που έχουν ληφθεί σε όλους τους τομείς της καθημερινότητας της ελληνικής οικογένειας το αποδεικνύουν περίτρανα και το θέμα δεν σηκώνει καμία περαιτέρω συζήτηση. Όποιος υποστηρίζει το αντίθετο είναι είτε μνημονιακός πολιτικός, είτε πλούσιος, είτε λαμόγιο, είτε καιροσκόπος που προσδοκά σε συγκεκριμένα οφέλη από μια παρόμοια κατάσταση, είτε σκατόψυχος Έλληνας που συμφωνεί με το “συμμάζεμα” και τις “μεταρρυθμίσεις” αρκεί να είναι μακριά από τον δικό του πισινό, είτε απλά ηλίθιος.


Ωστόσο, οι τελευταίες εξελίξεις δείχνουν ότι η κρατική αναλγησία συναγωνίζεται πολύ σοβαρά τη κρατική βλακεία. Ύστερα από την αβασάνιστη και εν μια νυκτί απόφαση να πεταχτούν στο δρόμο χιλιάδες εκπαιδευτικών της τεχνικής εκπαίδευσης, πράγμα που αναμφίβολα αποδεικνύει το απάνθρωπο του πράγματος, αποφασίστηκε ότι αφού οι αριθμοί δεν έβγαιναν, έπρεπε να συμπεριληφθούν και οι ελάχιστοι εκπαιδευτικοί που διαθέτουν αυξημένα προσόντα όπως μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους σπουδών, οριοθετώντας το σημείο που τελειώνει η απανθρωπιά και αρχίζει η ηλιθιότητα. Μερικές δεκάδες εκπαιδευτικών που σε μία “έχουσα σώας τας φρένας” πολιτεία θα διαφυλάσσονταν ως κόρη οφθαλμού για να αξιοποιηθεί η αυξημένη τους γνώση προς όφελος της εκπαίδευσης και κατ’ επέκταση της ελληνικής κοινωνίας, χρησιμοποιούνται ως “μπάλωμα” για να συμπληρωθεί το παζλ των απολύσεων της νοσηρής φαντασίας κάποιων ανθρωπόμορφων χιμπατζήδων.Ως επιστέγασμα των παραπάνω ήρθε και η διάταξη με τα βαθμολογούμενα κριτήρια για την αποτίμηση των προσόντων των υπαλλήλων που τίθενται σε διαθεσιμότητα: 5 μόρια στους διορισμένους με επετηρίδα, 30 μόρια στους διορισμένους μέσω ΑΣΕΠ. Διαφορά 25 μόρια. Αν λάβουμε υπόψη μας ότι το μεταπτυχιακό δίπλωμα σπουδών μοριοδοτείται με 4 μόρια, και το διδακτορικό με 7 μόρια, oδηγούμαστε στις παρακάτω εξισώσεις: 1 διορισμός μέσω ΑΣΕΠ= 7,5 master, ή 4,3 διδακτορικά.

Τι σημαίνει το παραπάνω; Πολύτιμες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες εκπαιδευτικών για τις οποίες έχει επενδυθεί χρόνος, κόπος και χρήμα πετιούνται στον κάλαθο των αχρήστων για να εξοικονομηθεί ένα ελάχιστο ποσό που αντιστοιχεί στη μισθοδοσία τους, ενώ είναι με μαθηματική ακρίβεια σίγουρο ότι στο άμεσο μέλλον η έλλειψή τους θα κοστίσει στο δημόσιο πολλαπλάσιο χρόνο και χρήμα.

Από την άλλη ένας πιο υποψιασμένος παρατηρητής θα έκανε τη σκέψη ότι από όλες τις κατηγορίες των υπαλλήλων εκείνοι που στη συντριπτική τους πλειονότητα έχουν διοριστεί με επετηρίδα είναι οι εκπαιδευτικοί και μάλιστα οι παλιότεροι, των οποίων ο μισθός δεν έχει ακόμη υποστεί τις τεράστιες μειώσεις των νεότερων και οι οποίοι “παλιοί” αποτελούν τη μεγάλη πλειονότητα των εκπαιδευτικών. Εδώ ακριβώς είναι το σημείο που η βλακεία μετατρέπεται σε διαστροφή. Γιατί όπως φαίνεται, στις άμεσες προτεραιότητες των κυβερνώντων είναι η σταδιακή κατακρεούργηση του εκπαιδευτικού κλάδου με οριζόντιες απολύσεις και με οποιοδήποτε τίμημα, χωρίς πραγματική και ουσιαστική αξιολόγηση και με ένα μόνο σκοπό: τη μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού. Το θέμα τίθεται ως εξής: μην τύχει και βγεις σε διαθεσιμότητα, κάηκες αν είσαι διορισμένος με επετηρίδα, έστω και αν έχεις 10 master και δεν είναι σχήμα λόγου!

Οι εκπαιδευτικοί ας περιμένουν τα πολύ χειρότερα όπως δραματικές μειώσεις οργανικών θέσεων και στις δύο βαθμίδες οι οποίες είναι στο δρόμο κι έρχονται με ταχύτητες που δε θα αφήσουν κανένα περιθώριο αντίδρασης η οποία έτσι κι αλλιώς δεν πρόκειται να υπάρξει από τους άχρωμους, άοσμους και αναποτελεσματικούς συνδικαλιστές της, που κάνουν ήσυχοι τα μπάνια τους…








Ας μιλήσουμε επιτέλους

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου